نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

یک سایت در ساده ترین شکل ممکن به هاست ، دامنه و محتوا نیاز دارد. هاست فضای مورد نیاز برای اطلاعات سایت بوده و دامنه نیز آدرس وب سایت است. محتوا نیز مجموعه اطلاعات و فایلهایی است که در هاست قرار داده می شوند. یکسری ملزمات دیگر نیز وجود دارند که مکمل وب سایت بوده و به میزان خود اهمیت بالایی دارند. در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. هاست و دامنه
  2. سیستم مدیریت محتوا
  3. قالب سیستم مدیریت محتوا
  4. گواهی امنیتی SSL
  5. و ...

باید توجه داشت که اگر سئو برای شما اهمیت دارد حتما می بایست در هنگام راه اندازی سایت اصول آن را به درستی تامین نمایید. از شما عزیزان دعوت می کنیم به مجموعه مطالبی که در این خصوص بصورت کامل تهیه شده و لینک آنها در زیر قرار داده شده است توجه نمایید:

وب سایت ها عمدتا در وب به منظور کسب و کار ایجاد شده و مدیریت می شوند. اگر نیاز به توسعه دارید می بایست اساس و زیرساخت مناسب را برای سایت خود تامین کنید که اهمیت بسیار بالایی در سئو دارد.

خرید هاست

اگر قصد خرید هاست و دامین را دارید پیشنهاد ما شرکت میزبان فا می باشد که بهترین شرکت هاستینگ در ایران می باشد. برای خرید هاست می توانید بر روی لینک زیر کلیک کرده و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

https://mizbanfa.net/host/



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

یکی از کاستی‌هایی که همواره در محصولات شرکت فیسبوک که اینستاگرام نیز زیر مجموعه‌ای از آن است وجود دارد، این است که امکان استفاده در سیستم عامل‌های مختلف در آنها فراهم نبوده و با محدودیت مواجه هستید. به عنوان نمونه اگر بخواهید اقدام به پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر بکنید، این کار از طریق برنامه صرفا برای ویندوز 10 فراهم است و اگر کاربر ویندوز 7 یا 8 باشید نمی‌توانید توسط برنامه اینستاگرام کامپیوتر اقدام به ارسال عکس با کامپیوتر در اینستاگرام بکنید.

اما ترفندهایی وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید اقدام به فیلم گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر یا ارسال عکس با کامپیوتر در اینستاگرام بکنید. در این ترفند که قصد دارم به شما معرفی کنم امکان ارسال فیلم و پست در اینستاگرام با کامپیوتر از طریق مرورگر امکان پذیر خواهد بود که باید تغییراتی در مرورگر خود انجام دهید.

آموزش تصویری پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

تا پیش از این وقتی با مرورگر وب وارد اینستاگرام میشدید تنها امکان لایک کردن، ارسال کامنت و ویرایش پروفایل را داشتید و عملا خبری از ارسال پست در اینستاگرام با کامپیوتر و به کمک مرورگر اینترنت نبود. اما بعد از آپدیتی که اینستاگرام منتشر کرد، به مرورگرهای نسخه موبایل این امکان را داد که از طریق مرورگر وب بتوان اقدام به ارسال پست در اینستاگرام کرد. پس میتوان نتیجه گرفت که برای ارسال عکس در اینستاگرام به کمک مرورگر کامپیوتر باید کاری کنیم که مرورگر ما در حالت موبایلی اینستاگرام را نمایش دهد. این کار به کمک ابزار Inspect Element مرورگر فراهم است.

ابتدا به آدرس instagram.com مراجعه کرده و با آی‌دی و رمزی که در اختیار دارید وارد اکانت خود شوید. در این صورت صفحه اصلی اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد و آخرین پست ارسالی کسانی که فالو کرده‌اید را خواهید دید. حال باید در صفحه راست کلیک کرده و گزینه Inspect Element را انتخاب کنید یا اینکه در مرورگر گوگل کروم از کلیدهای ترکیبی CTRL+SHIFT+I استفاده کنید. در این صورت پنجره توسعه دهنده مرورگر مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در حدود ۷ ماه از ارائه موفق سرویس های هاست وردپرس می گذرد، وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا ها محسوب می شود، که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد وب سایت های جهان توسط این سیستم راه اندازی و مدیریت می شوند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار پیشرفته است و توسط قالب ها و افزونه های بسیار حرفه ای وردپرس می توان انواع موضوعات وب سایت مانند: خبری، تفریحی، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… را راه اندازی کرد، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین بازخورد به مدیران سایت های وردپرسی همواره منابع RAM و CPU نسبتا بالایی از سرور  استفاده می کند، به همین خاطر است که پس از رشد بازدید وب سایت های وردپرسی سرویس های هاست اشتراکی دیگر پاسخگوی نیاز های یک وب سایت وردپرسی رو به رشد نیست و در این زمان کندی و اختلالات لحظه ای در سایت های وردپرسی رخ می دهد، در این مواقع مدیران سایت های وردپرسی به دنبال سرور مجازی آلمان یا سرور اختصاصی یا هاست های قدرتمند تر می روند و هزینه های بسیار بالایی جهت نگهداری از وب سایت وردپرسی خود متحمل می شوند، هم اکنون هاست مخصوص وردپرس با بهره گیری از تکنولوژی های فوق مدرن، قادر شده است که تمام نیاز های یک وب سایت وردپرسی را پوشش دهد و سرعت و بهره وری وب سایت های وردپرسی را تا ۵ برابر افزایش دهد، ویدیو زیر را مشاهده کنید تا متوجه شوید که تفاوت میان هاست اشتراکی و هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چگونه سرعت وب سایت ها را تا ۵ برابر افزایش می دهد؟

استفاده از تکنولوژی های مخصوص وردپرس مانند وب سرور NGINX مستقل به همراه PHP-FPM با کانفیگ حرفه ای می تواند تاثیر بسزایی در سرعت و عملکرد وردپرس داشته باشد، انجینیکس محبوب ترین وب سرور جهت میزبانی از وردپرس محسوب می شود، همچنین استفاده از کش سرور های پیشرفته و سازگار با وردپرس مانند memcached و zend opcode cache می تواند مصرف منابع وردپرس را کاهش و سرعت را افزایش دهد، در سرویس های هاست وردپرس از دیتابیس maria db به جای mysql و این ورژن از دیتابیس بسیار سریع تر از ورژن قبلی است، میزبانی از تمام فایل ها و دیتابیس کاربران هاست وردپرس بر روی هارد های SSD پرسرعت کاملا نو انجام می شود و همچنین در هر سرور هاست وردپرس فقط از ۱۰ وب سایت میزبانی می شود و تمام این ها باعث شده است که سرعت وب سایت های بر روی هاست وردپرس تا ۵ برابر بیشتر از هاست های معمولی باشد.

هاست مخصوص وردپرس چه ویژگی های منحصر بفردی دارد؟

هاست مخصوص وردپرس، نتیجه تجربیات کارشناسان میزبان فا درمورد یک سرویس کاملا مناسب و ویژه برای وردپرس است، سرویس های هاست وردپرس با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن در حال حاضر بهترین تکنولوژی میزبانی در ایران محسوب می شود، از جمله ویژگی های انحصاری هاست وردپرس را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • بیش از ۳۰ گیگابایت فضا بر بستر هارد های SSD نسل جدید
  • ترافیک نامحدود ماهانه برای سایت های وردپرسی
  • فضای اختصاصی بکاپ با امکان انتخاب دوره بکاپ گیری
  • انتقال رایگان اطلاعات از هاست قبلی به هاست وردپرس
  • میزبانی کم جمعیت در حد فقط ۱۰ وب سایت
  • بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت های وردپرسی
  • ارائه منابع RAM و CPU هوشمند در طول شبانه روز
  • وب سرور مخصوص وردپرس با تنظیمات اختصاصی
  • تیم پشتیبانی متخصص با شماره تماس مستقیم

ویژگی های بالا و ده ها ویژگی منحصر بفرد دیگر در سرویس های هاست مخصوص وردپرس، سبب شده است که وب سایت های بسیار مشهوری نسبت به تهیه هاست وردپرس برای وب سایت خود اقدام کنند.

چگونه می توانم وب سایت خود را به هاست وردپرس منتقل کنم؟

در ابتدا وارد صفحه سرویس های هاست مخصوص وردپرس در وب سایت میزبان فا شوید، سپس سرویس مورد نظر خود را خریداری کنید، پس از اتمام فرآیند خرید، از طریق پورتال کاربران میزبان فا که بلافاصله پس از خرید در اختیار شما قرار می گیرد، یک تیکت پشتیبانی برای بخش فنی میزبان فا ارسال کنید و اطلاعات ورود به هاست فعلی خود را در اختیار کارشناسان میزبان فا قرار دهید، متخصصین میزبانی در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات وب سایت شما را از هاست قدیمی به هاست وردپرس منتقل می کنند و نتیجه را به شما اطلاع رسانی می کنند.

باتوجه به استقبال بی نظیر وبمستران از سرویس های هاست وردپرس و ظرفیت محدود میزبانی در این سرویس ها، اگر پس از مراجعه به صفحه هاست وردپرس در میزبان فا با خطای ظرفیت سرور تکمیل است! مواجه شدید، سرویس هاست وردپرس مورد نظر خود را رزرو نمایید تا پس از رونمایی از سرور جدید، سرویس خدمت شما ارائه شود.

شرکت میزبان فا با شعار هاست و دامنه مطمئن یعنی شروع یک تجارت مطمئن، همواره در پی خلق یک تجربه لذت بخش برای علاقه مندان به حوزه تجارت آنلاین و کسب درآمد از طریق اینترنت است، این شرکت اولین ارائه دهنده سرویس های شگفت انگیز میزبانی وب در سطح کشور محسوب می شود، در این مقاله نیز آخرین دستاورد میزبان فا تحت عنوان هاست مخصوص وردپرس مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در هفته اخیر، ریجسترار ریسلو با ارسال یک اطلاعیه ایمیلی به تمام نمایندگان خود در ایران اعلام کرد که باتوجه به تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران، این شرکت (resello) برخلاف میل باطنی قادر نیست که همکاری خود را با نمایندگان و کاربران ایرانی ادامه دهد، طی این نامه رسمی، ریسلو به میزبان فا و سایر شرکت های هاستینگ اعلام کرد که از 27 تیر ماه سال 1396 اجازه ثبت دامنه جدید و انتقال دامنه جدید از سایر ریجسترار ها به ریسلو وجود نخواهد داشت. دقت کنید که امکان انتقال از سایر ریجسترار ها به ریسلو وجود ندارد نه امکان انتقال دامنه ها از ریسلو به سایر ریجسترار ها.

اگر مدیر یک وب سایت ایرانی هستید و یا این که صاحب یک دامنه بین المللی هستید، حتما خبر تحریم دامنه های ایران توسط ریسلو (resello) را تا هم اکنون شنیده اید! ریسلو (رسلو) یک کمپانی هلندی آمریکایی هستش که ریجسترار (ثبت کننده) بیش از 80درصد از دامنه های بین المللی ایرانی ها محسوب میشه، تمام دامنه های بین المللی مشتریان میزبان فا نیز تا به هم اکنون توسط ریسلو به ثبت رسیده اند، خبر تحریم ریسلو برای دامنه های بین المللی ایرانیان موجی از رعب و وحشت را برای مدیران سایت های ایرانی به وجود آورده است، اما به راستی حقایق و شایعات مربوط به تحریم دامنه ایرانیان توسط ریسلو چیست؟

 

اطلاعات بیشتر: تحریم دامنه‌های دات کام توسط resello



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

سناریو فیلم شناسه ایرنیک چیست ؟

هم اکنون آقای رایان تصمیم گرفته برای خودش یک دامنه آی آر یا ir. ثبت کنه و و ب سایتش رو با دامنه ملی آی آر راه اندازی کنه اما با اصطلاحات عجیبو غریبی برخورد کرده، اگر شما هم تا به حال تصمیم گرفته باشید برای خودتون یک دامنه آی آر ثبت کنید حتما با اصطلاحات : شناسه ایرنیک، نیک دات آی آر، nic.ir، سازمان فیزیک نظری ایرنیک و پژوهشگاه دانش های بنیادین مواجه شده اید اما شناسه ایرنیک چیست ؟

 



:: برچسب‌ها: دامنه , ایرنیک , شناسه ایرنیک ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

آقای رایان تصمیم گرفته برای وب سایتش یه هاست بخره تا بتونه هرچقدر سریع تر وب سایتش رو توسط آموزش نصب وردپرس راه اندازی کنه، آقای رایان دیگه خیلی خوب میدونه که تفاوت هاست لینوکس و ویندوز چیه و به خوبی میدونه برای این که بتونه وب سایتش رو با وردپرس راه اندازی کنه باید برای خودش یه هاست لینوکس خریداری کنه.

 



:: برچسب‌ها: هاست , میزبانی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز چیست ؟

آقای رایان تصمیم گرفته برای وب سایتش یه هاست بخره، تا بتونه هرچقدر سریع تر وب سایتش رو راه اندازی کنه و با معرفی وب سایتش به مشتریاش حسابی کسبو کارش رو رونق بده اما در هنگام خرید هاست با خدمات متنوعی در این زمینه مواجه شده!

در واقع هنگامی که شما تصمیم میگیرین برای خودتون یه وب سایت راه اندازی کنین بعد از ثبت یه دامنه مناسب نوبت اون میرسه که یه هاست برای خودتون خریداری کنین، اما وقتی شما تصمیم به خرید هاست میگیرین حتما با دو نوع خدمات متفاوت در این زمینه مواجه میشین: اولی هاست لینوکس و دومی هاست ویندوز، حالا ما میخوایم به شما بگیم که تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز دقیقا در چه چیز هایی هستش ؟

 



:: برچسب‌ها: هاست , میزبانی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

سناریو فیلم انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت :

آقای رایان تصمیم گرفته یک دامنه مناسب برای وب سایتش ثبت کنه تا بتونه وب سایتش رو سریع تر راه اندازی کنه، اما پس از صرف زمان خیلی زیاد هنوز موفق نشده یک دامنه مناسب برای خودش انتخاب کنه ، شاید شما هم بار ها تصمیم گرفته اید یک دامنه برای خودتون ثبت کنید اما با معیار های ثبت دامنه مناسب آشنا نبوده اید و به این فکر فرو رفته اید که چگونه یک نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟



:: برچسب‌ها: دامنه , domain ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

اصول انتخاب هاست مناسب :

آقای رایان دیگه میدونه هاست چیه و حالا میخواد برای وب سایتش یه هاست خوب تهیه کنه و وب سایتش رو به زودی راه اندازی کنه اما چجوری میتونه برای خودش یه هاست خوب انتخاب کنه ؟ و یه هاست خوب چه ویژگی هایی داره ؟، اگر شما هم تا به حال تصمیم گرفته باشین برای خودتون یه هاست تهیه کنین حتما با تنوع خدمات خیلی خیلی زیادی در این زمینه مواجه شدین و ما طی 12 مرحله به شما کمک می کنیم بهترین هاست رو برای خودتون انتخاب کنید.

 



:: برچسب‌ها: هاست , host , خرید هاست خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

سناریو فیلم دامنه چیست :

آقای رایان تصمیم گرفته کسب و کار خودش رو حسابی توسعه بده و برای خودش یک وب سایت راه اندازی کنه تا بتونه توسط وب سایت محصولات و خدماتش رو به مخاطب هاش معرفی کنه، اما قبل از راه اندازی وب سایت باید یک دامنه مناسب برای خودش ثبت کنه. اما دامنه چیست ؟

 



:: برچسب‌ها: domain , دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

سناریو فیلم هاست چیست ؟

آقای رایان برای خودش یه دامنه مناسب خریده و حالا میخواد وب سایتش رو داخل اینترنت راه اندازی کنه تا با معرفی وب سایتش به مشتریاش حسابی کسبو کارشو توسعه بده، اما به اصطلاح های عجیبو غریبی مانند هاست یا میزبانی وب برخورد کرده، اما هاست چیست ؟ اگر شما هم تصمیم دارید برای خودتون یک وب سایت راه اندازی کنید بعد از ثبت یه دامنه خوب جهت راه اندازی وب سایت باید یک هاست مناسب برای خودتون خریداری کنید.

 



:: برچسب‌ها: host , هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

Ping چیست ؟ چگونه از هاست خود پینگ بگیریم ؟

پینگ دستوری جهت تعیین ارتباط و میزان سرعت و زمان برگشت بسته ها بین دو نقطه ی مختلف مثل دو کامپیوتر یا کامپیوتر با یک سایت می باشد. هرچقدر سرعت ما بیشتر باشد و دریافت و ارسال اطلاعات با سرعت بیشتری انجام گردد ، عدد پینگ ما کوچکتر خواهد بود. این عدد نشانگر کیفیت سرعت اینترنت ما یا سروری که به آن پینگ میگیریم می باشد.

 



:: برچسب‌ها: ping , پینگ , هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

نحوه نصب جوملا روی هاست

آقای رایان بعد از خرید هاست مورد نظرش از سایت میزبان فا حالا تصمیم گرفته که بر روی هاست و دامنه خریداری شده سیستم مدیریت محتوای جوملا رو نصب کنه تا بتونه توسط جوملا وب سایتش رو هرچقدر سریع تر راه اندازی کنه و محصولاتش رو به مشتریاش معرفی کنه و با آموزش نصب جوملا روی هاست با شما همراه هستیم.

 



:: برچسب‌ها: joomla , جوملا , هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

نحوه نصب وردپرس روی هاست سی پنل

آقای رایان بعد از خرید هاست مورد نظرش حالا تصمیم گرفته سیستم مدیریت محتوای وردپرس رو بر روی هاست نصب کنه تا بعد از نصب وردپرس بتونه وب سایتش رو راه اندازی کنه و محصولاتش رو به مشتریاش معرفی کنه.

 



:: برچسب‌ها: cpanel , سی پنل , هاست , wordpress , وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

cpanel چیست؟

کنترل پنل سی پنل چیست ؟ Cpanel کنترل پنلی می باشد که بر روی سرور های مبتنی بر linux در دسترس می باشد. از طریق این کنترل پنل می توانید به راحتی جنبه های بسیاری از اکانت هایتان شامل فایل ها ، برنامه های کاربردی ، و ایمیل های اکانت هایی که بر روی سرور میزبانی می شوند را مدیریت کنید، سی پنل یک پلتفرم مدیریت هاستینگ است که شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست با نصب آن بر روی سرور هایشان اقدام به فروش هاست سی پنل می کنند.

 



:: برچسب‌ها: cpanel , سی پنل , هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

هرگاه به دنبال یک کنترل پنل هاستینگ خوب برای هاست اشتراکی، سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود هستید، میبایست بین 3 کنترل پنل اصلی Cpanel، DirectAdmin و Plesk یکی را انتخاب کنید. کنترل پنل به شما امکان مدیریت تمامی جوانب سرور بدون نیاز به خط فرمان و یا سایر ابزار ها را می دهد.

 



:: برچسب‌ها: cpanel , directadmin , plesk , هاست , سی پنل , دایرکت ادمین , پلسک ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

چگونه یک آدرس سفارشی برای کانال یوتیوب خود بسازیم؟!

با آموزش ساخت آدرس url اختصاصی در یوتوب با شما همراه هستیم، کانال های یوتیوب معمولا آدرس مشخصی ندارند و طرفداران کانال ها نمی توانند آدرس ها یپیشفرض را بیاد بسپارند و برای بازدید های بعدی از آن استفاده کنند. در این آموزش ما روشی را برای ایجاد یک Custom URL یا آدرس سفارشی به شما یاد می دهیم تا بتوانید برای صفحه ی کانال خود یک آدرس منحصربفرد داشته باشید و دسترسی به کانال خود را راحت تر کنید، پس در این مقاله ی آموزشی همراه میزبان فا باشید…

 



:: برچسب‌ها: youtube , یوتیوب ,
:: بازدید از این مطلب : 5729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در این مقاله ی آموزشی قصد داریم روش تهیه ی خروجی یا اکسپورت گرفتن از دیتابیس در phpmyadmin را به شما به صورت مرحله به مرحله و تصویری آموزش دهیم. Export دیتابیس همانند تهیه Dump از دیتابیس می باشد که یک نوع بکاپ گیری نیز محسوب می شود و شما با تهیه خروجی از دیتابیستان می توانید یک نسخه ی کامل از آن را در سیستم کامپیوترتان نگهداری کنید و در مواقع ضروری با استفاده از عملیات import آن را در دیتابیس مورد نظرتان وارد کنید. البته توجه داشته باشید از طریق phpmyadmin فقط قادر خواهید بود دیتابیس هایی با حجم کمتر از 50 مگابایت را ایمپورت کنید و در صورتیکه حجم دیتابیس شما بیشتر از این مقدار می باشد می بایست از برنامه هایی مانند MySQL Dumper و یا از طریق SSH بجای phpmyadmin استفاده نمایید.

 



:: برچسب‌ها: دیتابیس , سی پنل , هاست , phpmyadmin , cpanel ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

تفاوت ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین

در این آموزش قصد داریم تفاوت بین انواع دامنه هایی که می توانیم بر روی هاست خود داشته باشیم را به صورتی کاملا واضح و روان بیاموزیم. بسیاری از کاربران تازه کار در استفاده از این نوع دامنه ها دچار سردرگمی شده و نمی دانند از کدام نوع در چه موقعی باید استفاده کنند و یا حتی تفاوت آن ها را نمی دانند و گاهاً استفاده های نابجا از این نوع دامنه ها می کنند. میزبان فا امکاناتی نظیر ادان دامین در تمامی پلان های هاستینگ خود ارائه کرده که با توجه به عدم آگاهی کاربران تازه کار نیز از این امکانات نمی توانند استفاده کنند پس ما سعی داریم در این آموزش کاربرد و تفاوت های هرکدام از این موارد را آموزش دهیم .

در ادامه ما تعاریفی از انواع دامنه های قابل استفاده در هاست ارائه خواهیم داد که تفاوت های این نوع دامنه ها را نیز مشخص می نماید.



:: برچسب‌ها: دامنه , ادان دامین , ساب دامین , پارک دامین ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست از طریق Add کردن دامنه

من تلاش میکنم دامنه ام را از طریق قسمت مدیریت دامنه ها به هاست اتصال دهم ، اما به من اجازه ی این کار داده نمی شود. مشکل از کجاس؟ دلایل انگشت شماری وجود دارد که ممکن است از اختصاص دادن یک دامنه به حساب کاربری یا افزودن دامنه ی جدید به هاست از طریق بخش مدیریت دامنه جلوگیری نماید. دلایل عدم اتصال دامنه به هاست که در ادامه ذکر شده اند را بررسی کنید و ببینید کدام یک مشابه وضعیت شما می باشد. 



:: برچسب‌ها: دامنه , هاست , ادان دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

 

آموزش استفاده از roundcube در هاست

ما جهت کنترل و دسترسی ایمیل ها در هاست چندین برنامه بر روی هاست کاربران ارائه کرده ایم که یکی از آن ها Roundcube می باشد.Roundcube  نرم‌افزاری OpenSorce و رایگان می باشد که از آن برای مدیریت ایمیل ها در هاست استفاده می شود. اکثر کاربران جهت دسترسی به وب میل خود از این برنامه ی محبوب استفاده می کنند. در این آموزش ما قصد داریم شما را با بخش های مهم و کاربری این برنامه آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.



:: برچسب‌ها: roundcube , webmail , هاست , وب میل ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

آموزش پیدا کردن لینک دانلود فایل هایی که در هاست هستند

فرض کنید میخواهید فایلی را با دوستانتون به اشتراک بزارید که در هاست سایت شما قرار دارد یا نه، میخواهید فایل مورد نظرتان را به صورت عمومی اما در قالب لینکی برای دانلود به اشتراک عموم یا به اصلاح Public کنید. این آموزش نحوه ی پیدا کردن لینک دانلود فایل های موجود در هاست می باشد، شما باید مسیر آن فایل را در هاست خود پیدا کنید تا بتوانید لینک دسترسی به فایل را برای سایرین آماده کنید. در این آموزش میزبان فا ، قصد دارد نحوه ی دسترسی به فایل های روی هاست و پیدا کردن مسیر اون فایل ها را به شما همراهان همیشگی ، آموزش دهد پس با ما همراه باشید…



:: برچسب‌ها: هاست , سی پنل , فایل ها , دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در بستر اینترنت برای تبادل اطلاعات از پروتکل HTTP استفاده می شود. HTTP مخفف کلمات Hyper Text Transfer Protocol و به معنای پروتکل انتقال فرامتن ها می باشد که بر اساس این پروتکل استاندارد ، موتون ساده در اینترنت منتقل می گردند. این پروتکل از پورت 80 استفاده می کند و به دلیل عدم رمز نگاری اطلاعات انتقالی، از لحاظ موارد امنیتی فاقد امنیت اطلاعات می باشد. در این حالت اطلاعاتی که از طریق پروتکل HTTP ارسال می نمایید نیز توسط شخص سومی (برای مثال ISP اینترنت شما) و از طریق نرم افزار هایی مانند Sniffer به راحتی قابل مشاهده می باشد.

برای رفع این مشکل می توان از پروتکل امنی با نام HTTPS که علاوه بر HTTP از SSL/TLS نیز استفاده می کند ، استفاده کرد. 



:: برچسب‌ها: مرورگر , خطا , ارور ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

آموزش تنظیم رابط های فنی، مالی و اداری در سایت ایرنیک

در این آموزش با نحوه ی تنظیم رابط های مجاز جهت ثبت دامنه ملی ir. یا آی آر آشنا خواهید شد. منظور از رابط ها همان نمایندگان فروش ایرنیک می باشند که بعنوان رابط مابین کاربران و ایرنیک قرار می گیرند. زمانیکه شما درحال ساخت شناسه در ایرنیکمی باشید؛ در مراحل ساخت شناسه با تنظیماتی جهت تنظیم رابط ها مواجه خواهید شد. برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی کامل از این گزینه ، شناسه ی خود رابه صورت محدود تنظیم می نمایند و در نتیجه نمی توانند از طریق نمایندگان فروش نسبت به ثبت دامنه اقدام نمایند.

 



:: برچسب‌ها: دامنه , دامنه های ملی , ایرنیک ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

نحوه تغییر مالکیت دامنه های ir. بین دو شناسه کاربری

در این آموزش شما را با نحوه ی تغییر صاحب امتیاز دامنه های ملی یا تغییر مالکیت دامنه های ir. و انتقال کامل دامنه به شخصی دیگر در ایرنیک آشنا خواهیم نمود. با انتقال دامنه و تغییر صاحب امتیاز، مالک دامنه به صورت کامل شخص دیگری خواهد شد و تمام دسترسی شما به این دامنه به صورت کامل قطع می گردد. برای انتقال دامنه های ملی فقط از طریق سایت ایرنیک می توانید اقدام نمایید و نمایندگان فروش وثبت دامین ایرنیک در این مورد دسترسی ندارند.

زمانیکه شما یک دامنه ای را در ایرنیک به ثبت می رسانید تمامی حق و حقوق این دامنه متعلق به شما خواهد بود و در این صورت اگر بخواهید شخص دیگری برای انجام اقدامات بر روی دامنه دسترسی داشته باشد می بایست دامنه را به آن منتقل نمایید تا دسترسی کامل آن شخص برای انجام عملیاتی مانند تمدید دامنه یا تغییر مشخصات دامنه فراهم گردد.

 



:: برچسب‌ها: دامنه , domain , دامنه های ملی , ایرنیک ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

حذف کش dns ها در ویندوز

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه ی پاک کردن کش اینترنت خود آشنا نماییم. با خالی نمودن کش مرورگر ، شما می توانید فقط کش مرورگر خود را خالی نمایید و نه شبکه ی اینترنت خود را. در برخی مواقع بنابر دلایلی از جمله انتقال سایت به یک میزبانی وب دیگر و تعویض سرور هاستینگ یا انتقال به یک ip دیگر با خرید گواهی SSL سایت شما باز نمی شود و یا آدرس قدیمی سایت برای شما نمایش داده می شود. در این شرایط چه باید کرد؟

ابتدا لازم است بدانیم کش چیست؟
واژه ی کش در اینترنت به معنای حافظه ی نهان یا حافظه ی پنهان می باشد. 



:: برچسب‌ها: کش , dns , پاکسازی کش dns وب سایت , آموزش flushdns , flushdns , نحوه حذف کش dns در ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس از طریق غیر فعال کردن پلاگین های وردپرس

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه ی رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس از طریق غیر فعال نمودن پلاگین های وردپرس توسط phpmyadmin در هاست آشنا نماییم. برخی مواقع پیش آمده است کاربران پس از فعال سازی یک پلاگین در سایت وردپرسی خود دچار مشکل صفحه ی سفید می شوند و حتی قسمت مدیریت سایت نیز به صورت صفحه ی سفید نمایش داده می شود و عملا دسترسی برای کاربر باقی نمی ماند. یکی از موثر ترین روش ها برای رفع این مشکل غیر فعال نمودن کلیه ی پلاگین ها می باشد که می تواند در کمترین زمان دسترسی مدیریت سایت و رفع مشکل صفحه ی سفید آن را برطرف نماید.



:: برچسب‌ها: wordpress , وردپرس , خطا های وردپرس , آموزش وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

وب میل بهترین ویژگی ارائه شده همراه Cpanel می باشد. شما می توانید با هر اتصال اینترنتی به ایمیل هایتان دسترسی داشته باشید. دو راه برای ورود به وب میل در سی پنل وجود دارد:

  1. دسترسی به وب میل از طریق Cpanel ( فقط مدیر دسترسی دارد)
  2. دسترسی به وب میل از طریق لینک مستقیم (کاربرانی که اطلاعات اکانت ایمیل را دارند دسترسی دارند)


:: برچسب‌ها: وب میل , ایمیل , هاست , webmail ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

ساخت شناسه حقیقی در ایرنیک

در این مقاله شما را با شناسه ی نیک یا NIC-Handle آشنا خواهیم نمود. در ادامه با آموزش ساخت شناسه در ایرنیک آشنا خواهید شد.

شناسه ی نیک چیست؟

پایگاه فیزیک نظری IRNIC ؛ کارگزار ثبت دامنه های ملی درایران می باشد که ارائه دهنده ی انواع شناسه های نیک یا NIC-Handle به کاربران می باشد. برخلاف دامنه های بین المللی، برای ثبت دامنه های ملی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده اند . بدین صورت تمامی کاربران برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف می بایست ابتدا قبل از هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند نمایند. این شناسه رایگان می باشد و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت.



:: برچسب‌ها: دامنه , ایرنیک , ساختن شناسه ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

چرا باید امنیت سایت وردپرسی را بهبود دهیم ؟

در ابتدا لازم است بدانیم چرا به تامین امنیت برای سایت هایمان نیاز دارید؟ در دنیای اینترنت و فضای مجازی هکر های بسیاری در صدد بدست آوردن اطلاعات سایت ها ی کوچک و بزرگ می باشند. موارد امنیتی برای هر سایتی یک امر ضروری بوده و عدم رعایت و اعمال آن ها می تواند حفره های امنیتی بزرگی را ایجاد نموده و منجر به بروز خسارات جبران ناپذیری شود.

امنیت واژه ای است که سال هاست بر روی آن در تمامی موارد از نرم افزار ها گرفته تا سایت ها در حال بررسی و رفع مشکلات امنیتی متخصصین در حال بررسی می باشند. موارد امنیتی به جهت جلوگیری از نفوذ اشخاص غیر مجاز به حریم خصوصی و اطلاعات مهم برای هر سایتی یکی از ضروریات ابتدایی می باشد که می بایست قبل از هرچیزی به آن پرداخت.

در این آموزش قصد داریم تا شما را با پلاگین معروف WP Better Security که نام جدید آن iThemes Security می باشد آشنا نماییم.



:: برچسب‌ها: امنیت , امنیت وردپرس , وردپرس , افزایش امنیت ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در این مقاله ی آموزشی قصد داریم شما را با واژه ای که در دنیای اینترنت و مخصوصا کاربرانی که با هاست سروکار دارند بسیار شنیده می شود آشنا کنیم. بار ها شده از سمت تیم فنی میزبان فا اطلاع رسانی هایی در مورد ارسال Spam به کاربران داده شده است و به این دلیل که اغلب کاربران با این واژه و روش های کلی رفع آن آشنا نبوده و دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله آموزش هدف آشنایی کلی با مفهوم Spam ، و راه های اصلی برای جلوگیری از بروز ارسال Spam از طریق سرویس کاربران می باشد. با ما همراه باشید.



:: برچسب‌ها: spam , ایمیل , ایمیل اسپم ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

سایت ساز جوملا یکی از قدیمی ترین اسکریپت های تحت PHP می باشد که این سیستم مدیریت محتوا کاملا بر پایه اینترنت طراحی شده است ، با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یا CMS و پیاده سازی آن بر روی هاست خود می توانید به راحتی فایل ها ، متون و تصاویر خود را به صورت سازماندهی شده نمایش دهید ، یکی از محبوبیت های جوملا که باعث شده است طرفداران زیادی داشته باشد این است که با چند کلیک میتوانید ، اسکریپت را نصب کنید و پس از آن بدون داشتن هیچ دانش فنی از برنامه نویسی وب سایت خود را در اینترنت طراحی و پیاده سازی کنید. بیشتر طراحان وب سایت و کاربران اینترنت نیز جوملا را جهت طراحی سایت خود ترجیح می دهند زیرا علاوه بر رایگان بودن آن ، و محیط کاربری زیبا و گرافیکی به راحتی قابل توسعه و قابلیت ارتقاء را دارد.

 



:: برچسب‌ها: جوملا , joomla , امنیت جوملا , افزایش امنیت , security ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در این مقاله با آموزش نحوه ی ارسال مدارک به ایرنیک جهت ثبت دامنه های ملی آشنا خواهید شد. ایرنیک، معمولا برای تمامی دامنه ها درخواست ارسال مدارک نمی کند ولی در زمان برخی از دامنه ها که دارای اسامی خاص می باشند این موضوع مطرح است که در صورت درخواست ایرنیک برای ارسال مدارک ، اگر کاربری اقدام به ارسال مدارک خواسته شده ننماید در این صورت دامنه لغو می گردد و ایرنیک آن دامنه را برای عموم آزاد خواهد نمود.



:: برچسب‌ها: دامنه , فعال شدن دامنه , ثبت دامنه , ارسال مدارک جهت ثبت دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

انتخاب یک دامنه ی مناسب کار کوچکی نیست. انتخاب درست دامنه می تواند اثر مثبت داشته باشد و انتخاب اشتباه نام دامنه می تواند کسب و کار شما را به گوشه ای کم جمعیت از دنیای دیجیتال منتقل کند. این مهمه که دامنه ی شما در سطح وب به راحتی یافته شود. ثبت یک دامنه ی درست می تواند یک url جذاب و گیرنده را برای شما به ارمغان آورد ، بدین منظور نکات قابل توجهی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود



:: برچسب‌ها: دامنه , انتخاب دامنه مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در میان برنامه های FTP متنوع موجود در سطح وب که می توانید از آن ها جهت اتصال FTP به هاست و انتقال فایل هایتان استفاده نمایید ، ما برنامه های محبوبی مانند Filezila ،CuteFTP و TorboFTP را پیشنهاد می دهیم که در این مقاله ی آموزشی قصد داریم نحوه ی آپلود فایل از طریق برنامه ی Filezila را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش دهیم.



:: برچسب‌ها: هاست , filezilla , آپلود فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در این مقاله ی آموزشی قصد داریم شما را با نحوه ی نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل آشنا نماییم. سیستم مدیریت محتوا  یا CMS ، یک سیستم نرم افزاری با ابزار هایی جهت مدیریت وب سایت ها می باشد که کاربران بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توانند با استفاده از آن ها وب سایت هایی با ظاهری زیبا طراحی و توسعه دهند. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می توانید سایت پویا یا داینامیک ایجاد نمایید و با ابزار ها و قابلیت هایی که سیستم های مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می دهند همگی امکان مدیریت مطالب تصاویر، پیوند ها و… را برای شما فراهم می کنند. اگر سایت شما ایستا باشد هر بار برای ایجاد تغییرات نیاز به برنامه نویسی و تغییر در کد ها خواهید داشت و در صورت عدم دانش کافی میبایست هر بار به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید ولی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توانید به راحتی تغییرات را ایجاد نمایید. طبق گزارش جامعه ی آماری که در سایت wappalyzer.com  منتشر شده است 63% از مردم جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. مرجع رسمی وردپرس فارسی به نشانی www.wp-persian.com و مرجع اصلی آن به نشانی www.wordpress.org می باشد که جهت دریافت بسته ی نصبی وردپرس فارسی/انگلیسی به این آدرس ها می توانید مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: سی پنل , وردپرس , آموزش نصب وردپرس , cpanel , wordpress ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

در این مقاله ی آموزشی خواهید آموخت که چگونه Site URL یا Home URL را در تنظیمات وردپرس تغییر دهید. این کار برای مواقعی مفید است که قصد انتقال سایت وردپرسی خود به مسیری دیگر برای مثال ساب دامین و یا تغییر دامنه ی سایت به دامنه ی دیگری را داشته باشید.



:: برچسب‌ها: وردپرس, تغییر دامنه در وردپرس , آموزش وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

نحوه رفع خطای pending validation در دامنه

در این آموزش با نحوه ی فعال سازی دامنه های بین المللی TLD پس از ثبت دامنه آشنا خواهید شد. بسیاری از کاربران پس از ثبت دامنه سردرگم شده و نمی توانند دامنه (ِDomain) را فعال نمایند و به پشتیبانی میزبان فا(mizbanfa) رجوع می کنند در صورتیکه این کار یک فرآیند بسیار ساده می باشد.

 



:: برچسب‌ها: دامنه , فعال سازی دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

دیتاسنتر های گوگل قلب تپنده اینترنت هستند :

دیتاسنتر های گوگل مغز اینترنته، دیتاسنتر ها به عنوان موتور هایی در اینترنت هستند، دیتاسنتر ها ساختمان های بزرگ با کلی خنک کننده و کامپیوتر ها هستند، ردیف ردیف ماشین هایی هستند که باهم دیگه مشغول کار هستند که باعث بشه گوگل بتونه کار کنه، من عاشق عملکرد دیتاسنتر ها هستم، من جو کاوا معاون رئیس دیتاسنتر های گوگل هستم، من مسئول تیم طراحی و مدیریت دیتاسنتر های گوگل هستم، همچنین من مسئول محافظت از محیط زیست در برابر گاز های گلخانه ای حاصل از دیتاسنتر های گوگل هستم.



:: برچسب‌ها: دیتاسنتر های گوگل , تصاویر دیتاسنتر , فیلم دیتاسنتر گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام یزدان پرست

نحوه نصب جوملا بر روی سی پنل

در آموزش نصب جوملا بر روی سی پنل جدید با شما همراه هستیم، در این مقاله قصد داریم نصب سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla CMS) بر روی هاست سی پنل جدید Cpanel Paper Lantern را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش دهیم پس از خرید هاست می توانیم مقاله زیر را دنبال کنیم. در ابتدا توضیح مختصری در مورد سایت ساز جوملا و کاربرد آن می دهیم تا کاربرانی که آشنایی زیادی با این سیستم ندارند یک دید کلی نسبت به جوملا پیدا کنند و پس از آن پیش نیاز های نصب جوملا روی هاست سی پنل توضیح داده خواهد شد و در نهایت نیز مراحل نصب را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

مواردی که در این آموزش با آنها آشنا خواهید شد به صورت مختصر:

1- سیستم مدیریت محتوا چیست؟
2- سایت ساز جوملا چیست؟
3- پیش نیاز ها ی نصب جوملا روی هاست سی پنل چیست؟
4- دانلود آخرین نسخه ی جوملا فارسی
5- مراحل نصب جوملا بر روی هاست سی پنل

در ادامه تمامی موارد فوق به صورت کامل توضیح داده خواهند شد. با ما همراه باشید..

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا CMS ، یک سیستم نرم افزاری با ابزار هایی جهت مدیریت وب سایت ها می باشد. اکثر کاربران سطح وب بدون داشتن دانش برنامه نویسی نیز می توانند از این سیستم های مدیریت محتوا جهت طراحی و راه اندازی سایتشان استفاده نمایند. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می توانید سایت هایی پویا یا داینامیک ایجاد نمایید. ابزار ها و قابلیت هایی که سیستم های مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می دهند همگی امکان مدیریت مطالب تصاویر، پیوند ها و… را برای شما فراهم می کنند. عمده ترین دلیل نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای وب، برای سایت های پویا تغییرات دوره ای است که در سایت ایجاد می شود. اگر سایت شما ایستا باشد هر بار برای ایجاد تغییرات نیاز به برنامه نویسی و تغییر در کد ها خواهید داشت و در صورت عدم دانش کافی میبایست هر بار به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید. ولی در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توانید به راحتی تغییرات را ایجاد نمایید. جوملا نیز یک سیستم مدیریت محتوا می باشد .

ادامه این آموزش را در لینک آموزش نصب جوملا 3 بر روی سی پنل مشاهده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد